Spelmarknaden

Sorry TigerCrew, but she bribed me better than you did.

Moderators: GreenCrayon, Lethal Interjection, Kimra, Oldrac the Chitinous, Amerika, Cirtur, Kisai, Astrogirl, Kovvy, carbonstealer, Apocalyptus, PyroPrav, Felstaff, smiley_cow, Sahan, Euclidthegreek, Kaharz, Asherian, FengharTheNord

redions

Spelmarknaden

Post by redions »

Spelmarknaden har förändrats något enormt senaste kanske femton åren. Från att konsolerna varit drivande plattformar för branschen, gled det över till att alltmer vara PC som var det. Och idag är smartphones den absolut största plattformen. Kikar vi på Activeolayer.io så framgår det att PUBG: Battlegrounds för tillfället med största sannolikhet är världens mest spelade titel.

Inte mindre än 288 miljoner människor har spelat det senaste månaden, att jämföra med Fortnite som "bara" kan stoltsera med 239 miljoner. Siffror som dessa visar med all tydlighet hur förkrossande överlägset störst smartphones är som spelplattformar (Playstation 5, Xbox Series S/X och Steam kommer tillsammans upp i knappt 400 miljoner användare, och tre av fyra spelare med dessa plattformar lirar definitivt inte PUBG: Battlegrounds).

kahixa

Re: Spelmarknaden

Post by kahixa »

Dina siffror från Activeolayer.io ger verkligen en tydlig indikation på smartphones överlägsenhet som spelplattformar. PUBG: Battlegrounds och Fortnite är två av de mest framstående exemplen på framgångsrika spel som har drivits av den enorma användarbasen på smartphones. Ett liknande system förekommer även i spel, läs om https://casinonsvenska.se/comeon-casino comeon casino användbar information och du kommer att förstå allt för dig själv. Det är intressant att se att antalet användare på smartphones (288 miljoner för PUBG) överträffar antalet användare på traditionella konsoler som Playstation 5, Xbox Series S/X, och Steam tillsammans (knappt 400 miljoner). Detta visar verkligen hur spelindustrin har anpassat sig till förändringarna i teknologi och spelvanor hos användarna.

Post Reply