Holy Crap

Some of the News, every Once in a While

Moderator: GreenCrayon

ZachWeiner
Iron Chef Texas
Posts: 297
Joined: Fri Sep 09, 2005 5:12 am
Contact:

Holy Crap

Post by ZachWeiner »

http://www.popsci.com/military-aviation ... le-railgun

It doesn't use conventional explosives. The energy release is from the huge kinetic energy.

Brother Dysk
Posts: 37
Joined: Fri Jan 25, 2008 4:51 pm

Post by Brother Dysk »

Kinda cool, actually, but you would more or less need a power plant to run it, wouldn't you? And not a sissy coal-fired one, either. Then again, I suppose a lot of larger naval vessels already have those...
Fuck 'em.

User avatar
TwoBuy
Clinically Casbah Rockin'
Posts: 2172
Joined: Thu Nov 03, 2005 8:15 am
Location: Pimpin' (It's a location if you're doing it right)
Contact:

Re: Holy Crap

Post by TwoBuy »

wiztoast wrote:http://www.popsci.com/military-aviation ... le-railgun

It doesn't use conventional explosives. The energy release is from the huge kinetic energy.
Link=broken :(. I claim that such a thing never existed.
Stories from 19-yo mistresses
Hey girl whats up
A drunk driver hit my blind, 12-yo sister on her way home from school. Im @ the funeral
hahaha
That wasnt a joke dick-hole
Oh
Sooooo... my gf will be out of town Wednesday. U gunna be back by then?

Brother Dysk
Posts: 37
Joined: Fri Jan 25, 2008 4:51 pm

Re: Holy Crap

Post by Brother Dysk »

TwoBuy wrote:Link=broken :(. I claim that such a thing never existed.
No, it works fine for me. TwoBuy = broken.
Fuck 'em.

User avatar
TwoBuy
Clinically Casbah Rockin'
Posts: 2172
Joined: Thu Nov 03, 2005 8:15 am
Location: Pimpin' (It's a location if you're doing it right)
Contact:

Re: Holy Crap

Post by TwoBuy »

Brother Dysk wrote:
TwoBuy wrote:Link=broken :(. I claim that such a thing never existed.
No, it works fine for me. TwoBuy = broken.
Yup, it totally works now.
Stories from 19-yo mistresses
Hey girl whats up
A drunk driver hit my blind, 12-yo sister on her way home from school. Im @ the funeral
hahaha
That wasnt a joke dick-hole
Oh
Sooooo... my gf will be out of town Wednesday. U gunna be back by then?

User avatar
Raptor_Jesus
Posts: 33
Joined: Thu Jan 24, 2008 8:34 pm

Post by Raptor_Jesus »

The main ships they plan to arm with these railguns are the Nimitz Class Aircraft Carriers. They're nuclear powered, so energy isn't really an issue here, the power's built up and stored, and so much of it's generated that they can go quite a while without having to wait for the actual railgun system to 'charge'. All that aside, just note that this test was at 1/3 estimated capacity.

User avatar
Lottel
Posts: 177
Joined: Sat Jan 19, 2008 6:27 am
Location: Slightly to the Left of his Right
Contact:

Post by Lottel »

http://www.physorg.com/news122819670.html

I... Must... HAVE IT!

In a few years...
How DARE you bring joy and laughter to the smiling faces of children everywhere. Purveyors of hope and all that is pure in the world, DIE DIE DIE!!

User avatar
TwoBuy
Clinically Casbah Rockin'
Posts: 2172
Joined: Thu Nov 03, 2005 8:15 am
Location: Pimpin' (It's a location if you're doing it right)
Contact:

Post by TwoBuy »

Lottel wrote:http://www.physorg.com/news122819670.html

I... Must... HAVE IT!

In a few years...
Wow, talk about an easy way to cheat on a math test.
Stories from 19-yo mistresses
Hey girl whats up
A drunk driver hit my blind, 12-yo sister on her way home from school. Im @ the funeral
hahaha
That wasnt a joke dick-hole
Oh
Sooooo... my gf will be out of town Wednesday. U gunna be back by then?

User avatar
Frostbite
I dunno.
Posts: 2611
Joined: Wed Nov 14, 2007 7:34 am
Location: Avoiding the zombie hordes.
Contact:

Post by Frostbite »

So concerning the topic title, why do we say holy crap? Is it like a dump that God took?
Doin' podcasts before they were cool.

User avatar
Lethal Interjection
Death by Elocution
Posts: 8051
Joined: Wed Oct 12, 2005 2:17 pm
Location: Behind your ear. It's magic!
Contact:

Post by Lethal Interjection »

Wow, that is very cool. The fact that it runs on blood blows my mind.

User avatar
mountainmage
Mage of the Mountains
Posts: 9601
Joined: Mon May 01, 2006 11:42 am
Location: Right here. Right now.

Post by mountainmage »

Lethal Interjection wrote:Wow, that is very cool. The fact that it runs on blood blows my mind.
No way I'm becoming a cyborg. If I do that, the robots win.
No more white horses ♬ ♫ ♪ ılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılı ♪ ♫ ♬ for you to ride away

User avatar
Frostbite
I dunno.
Posts: 2611
Joined: Wed Nov 14, 2007 7:34 am
Location: Avoiding the zombie hordes.
Contact:

Post by Frostbite »

mountainmage wrote:
Lethal Interjection wrote:Wow, that is very cool. The fact that it runs on blood blows my mind.
No way I'm becoming a cyborg. If I do that, the robots win.
Not if you can retain your human spirit which according to any anime and most movies will always prevail! Oh yeah and RPGs too. The human spirit always pulls through. That never happens in real life...

So yeah the robots will win.
Doin' podcasts before they were cool.

User avatar
TwoBuy
Clinically Casbah Rockin'
Posts: 2172
Joined: Thu Nov 03, 2005 8:15 am
Location: Pimpin' (It's a location if you're doing it right)
Contact:

Post by TwoBuy »

mountainmage wrote:No way I'm becoming a cyborg. If I do that, the robots win.
But if you don't do it, the terrorists win :shock:
Stories from 19-yo mistresses
Hey girl whats up
A drunk driver hit my blind, 12-yo sister on her way home from school. Im @ the funeral
hahaha
That wasnt a joke dick-hole
Oh
Sooooo... my gf will be out of town Wednesday. U gunna be back by then?

User avatar
Lottel
Posts: 177
Joined: Sat Jan 19, 2008 6:27 am
Location: Slightly to the Left of his Right
Contact:

Post by Lottel »

If you don't do it... You'll be a hippie. And that's unAmerican. And you know what happens to unAmerican things don't you?

They go bomb the hell out of you and say it was self-defense!
How DARE you bring joy and laughter to the smiling faces of children everywhere. Purveyors of hope and all that is pure in the world, DIE DIE DIE!!

User avatar
Frostbite
I dunno.
Posts: 2611
Joined: Wed Nov 14, 2007 7:34 am
Location: Avoiding the zombie hordes.
Contact:

Post by Frostbite »

Self defense FTW!
Doin' podcasts before they were cool.

Post Reply